Logo nedir? Söz mazmunı olarak asıl katlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının haricinde, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan can veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çalışmasını yapacak can veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çalışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin daha çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde faaliyet gösteren konuletmelerin alelumum logoları kesimü temaşa eder. Ancak çabucak okkalı kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çalışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, kolay anlaşılır, biçimırlanması kolay, olabilir başüstüneğunca az nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çhemayar baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim ziyan verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine akla yatkın olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahıkeşik gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit da rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma bağırsakin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu fen çok önemlidir.