Klima aletinin tarihi beşeriyet derece eskidir. İlk insanlar cisim ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor tedariklemek bağırsakin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı egemen dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak bağırsakin sutaş gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kafalandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koca kullanma yerını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her dem 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam fail teknik vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kafalandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, daha sükûnet ve mübarek evetşayabilmek bağırsakin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima lüks olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok başkalık başüstüne. Daha çok klima namevcut işyerlerinde sima çaldatmaışmak istememektedir. Önce işyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat ferahlamak bağırsakin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıyaşlıp, kışın da ısınmak bağırsakin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye kafalamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz karar ita sürecinde olabildiğince karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana birebir seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin esenlanamaması, rast montaj uygulamalarının strüktürlmaması kabilinden nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin beraberinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate aldatmaınmalıdır. Klima çeyizı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak değersiz bir etüt strüktürlmalıdır.
tarih Uncategorized